Lyckat, himla lyckat!

Jag har planerat sen igår att jag ska göra linssoppa till middag idag så sagt & gjort, jag letade fram receptet och började matlagningen. Det har gått jättebra. Ända tills det skulle vara en matsked paprikapulver i soppan. Jag hittade ingen burk som det stod "paprika" på men sen fick jag syn på ett timjansburk med ett rött pulver i. Perfekt, det där måste ju vara paprika! Tänker jag o slänger i en matsked i soppan...
Sen skulle det koka under lock i 10-15min så jag tar upp skeden jag använt till att röra om med. Det hade kommit lite soppa på skaftet så jag skulle slicka bort det. Då börjar min mun att brinna. Vad fasen är det här, jag fick ju bara i mig en liten droppe?! Jag hade ju dessutom inte satt i några starka kryddor än.
Jag ringer till mamma, det måste vara paprikapulvret tänkte jag.

Jag: Vad är det för krydda i timjansburken?
Mamma: Eeeeeeh....?
Jag: Ett rött pulver?!
Mamma: Jahaaa deeen, det är en av de där jättestarka kryddorna från indien!
Jag: Men smaaaaaaaaaaaart IQ noll jag trodde det var paprikapulver!!!!!!!!! Har ju satt i en hel matsked!!
Mamma: Nääääää? Då är den ju helt förstörd!

Jag: Mmmmmm....!! Lär dig att märka burkarna för h*lvete!!

Mamma: Men paprikapulver är ju mycket mörkare än det där!

Jag: Å hur faan ska jag veta de??



Så det var den linssoppan... Och jag orkar då fasen inte göra om den så det får bli rester till middag istället! Kycklinggryta på kokosmjölk är ju inte helt fel det heller ;-)






Är helt slut så ska nog gå o lägga mig i sängen o läsa så fort jag fått i mig nå mat... Är egentligen inte hungrig alls men måste ju få i mig protein & kolhydrater nu efter träningen.
Träningen gick förresten superbra! Var trött och frös för det hann bli kallt ute men j*vlar vad jag kämpade! Pressade verkligen mig själv till max! Som högt var pulsen uppe i 196 slag i minuten hehe... Och enligt principen 220 minus ålder så borde ju min maxpuls ligga på runt 201 slag/minut. Fast skulle tro att min ligger på runt 210 faktiskt. Men ändå, man säger ju att det går att komma upp i ungefär 95% av maxpuls men att det är väldigt svårt. Och är min maxpuls 210 så var jag ju faktiskt uppe i 93% av maxpuls! Det är inte illa. Och ska man gå efter "standardmodellen" och anta att jag har en maxpuls på 201 då var jag uppe i 97,5% av max. Sug på den ni! Haha
Hoppas bara nu att jag inte pressat mig själv för hårt & överansträngt mig... Men det tror jag inte! :-)


Nu ska jag äta & sova alternativt äta & dö i soffan framför tv:n...







Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0