Plugg & cravings

Sitter i datasalen, försökte plugga lite matte men det gick svindåligt, hade gjort fel på varenda liten jävla uppgift jag gjorde + att jag började må illa o bara ville spy. Så nu har jag tagit en liten pluggpaus, ska gå tillbaka till tess & mimmi sen o försöka räkna lite till...
Förresten så har jag ju glömt skriva att jag fick VG på första provet i matte B kursen och jag borde kanske vara glad o nöjd med det men blev enormt irriterad o besviken på mig själv för att jag hade gjort så många slarvfel (typ skrivit av uppgiften fel, blandat ihop tal osv), hade jag inte gjort det så hade jag fått ett MVG på det och det hade ju inte suttit helt fel... Ett av mina nyårslöften är ju att bli en pluggis o verkligen anstränga mig med skolarbetet i år.

På tal om nyårslöften... Ett annat jag hade var ju att sluta dumröka hela tiden på skolan och sluta röka helt totalt. Jag vill ju sluta innan jag fastnar i det, det är ju bara dumt o onödigt speciellt nu när jag börjat träna igen och ska försöka få upp kondisen lite. Ja, sagt o gjort jag bestämde mig för att det cigg paketet jag hade skulle bli mitt sista. Igår hade jag bara en enda kvar så tänkte att den ska jag spara till typ nästa månad bara för att. Så då slutade jag alltså röka igår och det har ju gått jättebra tyckte jag, har känt mig så hälsosam o duktig när alla andra i klassen gått ut o rökt idag och inte jag. Men sen idag vid 7 tiden så fick jag världens jävla sötsug! Jag höll fan på dö, blev helt tokig! Så när jag o mimmi åkte in till öjebyn med jouren o handlade så köpte jag liiite godis + glass. När jag sen kom hem igen så tryckte jag godis, mest choklad men det hjälpte inte så ja tänkte jag, det kanske är glass jag är sugen på då och så åt jag lite glass istället. Men nej, det hjälpte inte heller, jag var fortfarande helt galen! Jag hade världens craving och visste inte efter vad. Sen när illamåendet började sätta in kom jag på vad det var jag "behövde". En cigarett.
Ja, jag var helt enkelt tvungen att gå ut o röka. Jag var iaf duktig nog att bara röka halva vilket jag är stolt över. Den andra halvan ska jag spara till nästa akuta tillfälle. Efteråt kändes det underbart, mitt sug var stillat....
Men upptäckten jag gjorde idag gjorde mig arg, irriterad, besviken, rädd, ledsen, uppgiven, frustrerad och tom.
Jag har alltid trott att jag kan sluta röka när jag vill. Det är bara det att jag inte har velat sluta. Men hade jag velat hade det ju såklart inte varit några problem för jag är inte fast. Att få motsatsen bevisad känns tungt.
Men jag SKA sluta nu, innan det blir ännu svårare! Jag blev rädd när jag insåg att även jag har lyckats bli fast och det är det absolut sista jag vill så nu gott folk, nu ska jag fimpa! Och tycker jag att även ni läsare ska göra! Lycka till!









Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0