watch out!

Nu är man då back in town (överkalix alltså) och planerar att stanna här fram till söndagkväll.
Det är helt sjukt hur länge sen det är jag var här, sist var i julas och då stannade jag bara någon dag. Har hittat saker här som jag trodde jag tappat bort, bl.a. min älskade ring och mitt kors jag fick när jag konfirmerade mig. Tyvärr inte visa kortet som jag nog måste ringa o spärra och låta dom skicka hem ett nytt.

Veckan har varit kort, lediga imorgon så då passade jag på att åka hit en dag tidigare, skönt.
Har varit en helt vanlig vecka på skolan, alltså ganska crazy ;-) Haha!
Var på möte med idrottstobbe i onsdags för att jag rymmer hela tiden från idrotten (om jag alls kommer dit alltså) och för att jag ville veta jag måste göra för att få ett ig i den kursen. Det var absolut inget givande möte och precis som jag hade väntat mig så lyssnade han inte alls på mina argument, en mycket irriterande och jobbig människa det där! Han tror att han vet allt men han vet inte jävla skit om mig. Fan vad jag blir less på lärare som lägger sig i sånt dom inte borde! Mitt liv är min ensak, jag är vuxen och jag vet bäst själv hur jag lever mitt liv och vilka val som är rätt för mig. Därmed inte sagt att jag alltid gör rätt val, självklart inte, det är det ingen som gör. Men man måste få begå sina egna misstag utan att folk kommer o lägger sig i och ska försöka styra ens liv. Jag känner mig själv vid det här laget och jag är jävligt envis och gör precis som jag vill, vad han eller någon annan än tycker om det. Det är inget som någon annan kan påverka eller styra över så snälla sluta försöka! Det är inte som du tror, du har fel.
Har haft möte med syon (alias dagisfröken) också om att söka om och börja 2an på handels i Ljungby eller Växjö till hösten. Tror inte att det kommer att bli så men söker jag in så har jag ju tid på mig fram till sommaren att bestämma mig. Shit vad hon började fjäska om grans och att det är så bra där osv. Hon gjorde verkligen allt för att jag inte skulle byta! Så jag passade på att gnälla på att dom har så dåligt kursutbud på ind.val och att det är sjukt dåligt att man bara får välja färdiga paket med kurser osv. Jag vill läsa språk!! Inte för att det tjänar något till att klaga på något där, de lyssnar ju ändå inte och har absolut inga planer på att ändra på någonting bara för att några (många) korkade elever tycker det. För de vet ju så klart bäst. Alltid.
Hade jag orkat så hade jag skrivit allt som är dåligt med den skolan, allt sjukt de har gjort, vilka pakter personalen har osv osv i all oändlighet men jag ska vara snäll. Jag ska bespara er det. Bespara er mitt gnäll för det är något som jag gör alldeles för ofta, gnäller alltså.
Så det räcker nog med att säga: Börja för helvete aldrig på grans!!!
Vi har förvisso förbannat roligt på skolan men det beror inte på skolan utan på våran underbara klass som lyser upp tilvaron under veckorna. Om ett gott skratt förlänger livet så kommer vi leva för evigt!







Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0