Marknad & pdol

Oj vad länge sen jag skrev sist och OJ vad mycket roligt som har hänt! Vet inte var jag ska börja.
Kan väl börja med vad som hände helgen jag skrev sist, när jag befann mig hos elvirablåtira. Då blev det ju alltså utgång på fredagen med Teresa, Sandra, ngn Linnea (aldrig träffat hon förr) och min söta Emma. Kvällen började med en mysig middag på färjan, jag tog caesarsallad och ett glas vitt, mycket gott var det! Efter middagen blev det partaj och en massa frozen strawberry daquiris och vilt dansande på det överfulla dansgolvet. Träffade mkt roligt folk, bland annat några som ville ha med oss på efterfest på deras båt vilket vi tyckte lät skoj så vi tänkte fara dit men ändrade oss och for på en annan efterfest på östermalm istället. Hm ska nog inte skriva mer om den kvällen.
Men jag var faktiskt väldigt lugn & skötsam av mig den kvällen :)

Dagen efter, alltså lördag, så var det ju pyjamasparty hos Sara. Jag var helt sjukt trött & sliten så hade faktiskt tänkt stanna hemma & sova men jag tog mig i kragen och korkade upp spriten istället - igen. Vi hade det himla trevligt där, grillade, åkte flotte, bastade och badade i älven.



Då hoppar vi lite till helgen efter det. Alltså Överkalix Marknad. Vi lyckades lura med oss Mimmi men Jossan & Elvira dissade oss, synd för DOM!
Torsdag var vi inte ut ngt eftersom vi kom fram till ökx vid 1 på natten men hann iaf säga hej till lite människor och skjutsa hem två okända filurer som vi skulle komma att stöta på fler gånger under helgen. Lina & Johnny hette dom.
Fredag klev man upp klockan 6 på morgonen för att jobba. Tungt. Men det gick bra iaf och på kvällen drog vi ut, först till Ida, sen for jag & Mimmimannen vidare till Lainnea där det hördes ett braaak. Mer säger jag inte... Dom som fattar dom fattar helt enkelt. Och ni andra kan ju klura tills ni ruttnar bort. Iaf, sen promenerade vi in till bränna och öltältet och det är där minnesluckorna börjar. Eftersom att jag & Mimmi kom ut rätt sent så fick vi stressdricka lite (mycket) för att hinna ikapp alla som börjat tidigare och det är inte bra att dricka för fort mina vänner. För innan man hinner man vet ordet av så ligger man däckad på gräsmattan utanför polisstationen och två poliser kommer fram och frågar hur man mår och om man har några egna ben att stå på. Då man inte är kapabel till att varken svara eller visa att man kan stå upp (för det är svårt att ställa sig när hela världen snurrar) ja då är det himla bra att ha en kompis med sig som kan svara i ens ställe så att polisainen tror att det är man själv som svarat. På detta sätt slipper man alltså åka i fyllecell, hett tips alltså!
Nu säger jag ju inte att detta har hänt, jag bara vet att det är så. Ehm...
Ja sen bar det iaf vidare till hotellet och skaka rumpa och sen hem o sova. Den här gången var det vi som fick skjuts hem av Johnny & Lina, det var snällt!

Lördag var det tänkt att jag skulle jobba igen men det gick bara inte så jag sov ut istället. Sen var det tänkt att vi skulle till Emma men fick inte tag i hon så vi drog till Moa istället. Och sen till Iida Larsson. Och sen till nåt annat folk. Sen till Emma larsson. Och därefter vidare, först till öltältet och sen hotellet. Denna dag tog jag det inte lugnt men lugnare. (eller vänta nu, vem sa att jag inte tog det lugnt i fredags?)





Ojojoj vilket långt inlägg det här blev och ändå har jag inte ens börjat skriva om pdol. Men vet ni vad barn, jag är så himla trött & bakis just nu så jag orkar faktiskt inte skriver mer. Berättar om pdol någon annan dag.
Bilder orkar jag inte heller lägga upp nu, ni får klara er utan dom några dagar till. Men jag kan ju säga så mycket som att det är himla snygga bilder jag har. Och ALLA kommer upp på pixbox men de flesta blir nog privata! Kanske att orkar lägga upp lite bilder här på bloggen sen också. Vi får se.

Nu ska jag bädda ner mig i min sköna säng och ringa lite samtal (från hemtelefonen, mobilen har jag supit bort, men det är en annan story) och sen ska jag soooova läääääänge!






Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0