Aldrig mera tältning!

Nu har jag fått vila ut mig efter äventyret i Laver. Är förövrigt mycket besviken på det stället! Var ju inga spöken alls där...
Men vi hade iaf lite grillpartaj där och så fick man ju träffa mimmimannen som vi trodde gått & dött eller nåt. Vid 3-4 tiden bestämde vi oss för att uppsöka tältet som vi dumt nog hade slagit upp flera hundra meter därifrån. Halv 5 hade Ida & Dan krupit in i sitt tält för att sova och vi andra fyra satt i vårat tält och längtade efter en skön säng och mådde allmänt dåligt. Så vi bestämde oss för att det skulle vara ett himla roligt bus om vi packade ihop vårat tält och smet hem mitt natten utan att säga något till dom sovande stackarna i tältet bredvid. Sagt & gjort, vi var hemma vid halv 6 där vi äntligen fick sova i en säng.

När vi vaknade halv 1 så hade dom bara ringt 1 gång vilket vi tyckte var lite konstigt så vi försökte få tag i dom men utan resultat. Så vi åkte ner på byn för bakismat och väl hemma igen hade vi fortfarande inte fått tag i dom. Då började vi få lite dåligt samvete för att vi lämnat dom 5mil ut i skogen med nästan slut soppa i bilen och tydligen inga telefoner... Så vi tankade en reservdunk med bensin och gav oss ut och letade efter dom vid 3-tiden. Vi möter dom på vägen kanske en mil utanför älvsbyn. Då hade dom bara varit bakis och inte orkat köra hem förrän då... Och vi som trodde dom hade dött eller nåt! Det är inte lätt alltså...


Då tänkte jag för mig själv att nu får det vara nog med tältande för min del. Men nejdå, så fort vi kommer hem så bestämmer vi oss för att vi snart måste tälta på Vithatten. Har ingen aning om vad det är eller var det ligger men där ska det tydligen spöka på riktigt! Så det kan ju kanske bli kul... Vi får se :-)


Nu ska jag bestämma mig för om det blir ökx idag eller inte. Min ekonomi tillåter det inte riktigt men jag vill ju... Får se vad som händer med det med!






Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0