Underbarast!

Idag har varit en underbar dag. Vaknar klockan 7 på morgonen av att solen steker utanför fönstret men eftersom jag bara hunnit sova en 2-3 timmar så drog jag ner persiennen och sov några timmar till.
Sen stiger man upp, tar på sig bikinin och lägger sig ute på studsmattan och steker gärnet med boken jag började läsa igår, Tillsammans är man mindre ensam tror jag den hette. Vid 3-tiden kommer jag & isafisa på att vi vill bada i älven så vi tar cyklarna och trampar till det mysiga lilla badstället som visade sig ligga längre bort än vi trodde. Men då fick vi ju motion iaf och det var välbehövligt! På hemvägen blev vi jagade av getingar from hell som inte gav upp så då cyklade vi fort kan jag lova! Men så fort vi cyklat ifrån en så kom det nya så vi var helt slut när vi till sist kom hem och äntligen fick klunka isvatten.
Sen lagade vi oss lite mat (pasta såklart...) och efter det blev det att lägga sig på soffan och glo tv en liten stund, på mtv var det made som den här gången handlade om en tjockis som ville tävla triathlon så det var jag tvungen att se eftersom jag också är sugen på att testa det! Helt otroligt att han klarade att genomföra tävlingen efter bara 2 (eller kanske var det 3?) månaders träning då han vägde 115kg och dessutom hade diabetes. Var ingen kort triathlon heller utan distanserna var 800m simning, 50km cykling och 5km löpning och detta klarade han på under 2,5 timmar, det är inte illa för en tjockis!

Hursomhelst så somnade jag i soffan efter programmet och sussade sött i en timme och när jag vaknade var det bara att skynda sig & städa och sen köra o hämta mamma på busstation.


Vi hade tänkt att vi skulle fara ut och rida en sväng när vi kom hem men det hann bli så sent så vi tog bara in hästarna så dom fick äta lite mineraler och saltsten och så ryktade vi dom så dom blänkte :-)



Nu är det hög tid att uppsöka sängen för min del! Måste stiga upp i tid imorgon så man hinner rida, packa & städa innan Ida & Dan kommer för då blir det spökjakt för hela slanten ska ni veta!







Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0