Första dagen på praktiken

Har varit helt ok. Började som vanligt med att fodra, släppa ut & mocka. Och jag måste då bara säga att det är ju helt sjukt mycket spån dom har åt hästarna där! Seriöst typ 30cm, förstår inte varför? Blir ju bara tungt att mocka. Tyckte det tog lång tid för mig och isafisa att mocka med allt spån men när vi hade mockat 3 spiltor var så hade den andra tjejen som också har praktik där bara hunnit med en... Hon var inte den snabbaste så att säga. Så att säga så saknar vi inte så att säga det minsta under våran APU (internskämt).

Sen så fick vi gå ut och bygga sommarhage i regnet. Härligt, härligt! Not. Speciellt med alla mysiga spindlar som ska envisas med att bygga bo i isolatorerna. We just love them. Och kallt och äckligt var det ute. Sjukt skönt att få ta tidig lunch sen!

Efter lunch så red vi elvis & flake på utebanan en halvtimme, men blev bara skrittarbete & lite trav för mig som red elvis eftersom han håller på att sättas igång. Men jag flyttade han lite för skänklarna o så och han var hur fin som helst, pigg men lite hård i munnen.

När vi kom tillbaka så fick vi smörja alla träns och det mina vänner var nog inte gjort igår. Tog sitt lilla tag att få rent alla men sen var dom så fina där dom hängde infettade och hopsnurrade!

Hon hade nog tänkt sig att det där skulle sysselsätta oss ända fram till insläppet halv 4 men vi var klara redan före halv 2 så vi pysslade på lite med att städa i sadelkammaren och sen satte vi oss i köket och läste polluxböcker tills jag somnade.


Ja det var våran första dag på praktiken. Kan ju meddela er om att det var otroligt skönt att komma hem och krypa ner under täcket o värma sig!








Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0