Tusen gånger starkare

Haft muntlig redovisning av bokanalysen på skolan idag, gick väl bra med tanke på hur lite tid jag lade ner på att förbereda mig. Trivs så sjukt mycket bättre på komvux än jag gjorde på gymnasiet! Mycket intressantare diskussioner och det känns inte som att man sitter och slösar bort sin tid på massa onödigt tjaffs.
På måndag börjar jag med psykologi A, rättskunskap, engelska B och spanska steg 2. Har ju egentligen redan läst steg 2 och halva steg 3 i spanskan men det är så himla länge sen och jag har inte använt spanskat at all på kanske 5 år eller nåt sånt så har ju hunnit glömma bort i stort sett allt. Alltid bra med repetition!

Har för en gångs skull varit duktig o lagat mat idag! Det händer minsann inte varje dag ska ni veta, oftast inte ens varje vecka... Men jag har ju lovat mig själv att jag ska börja äta regelbundet; frukost, lunch & middag och mer frukt/grönsaker. Så tänkte att då får jag väl ta o koka mig spagetti idag då, kanske inte världens bästa lunch men en början iaf ;) dessutom så åt jag en tomat till också, de ni! Har ju då iaf lyckats få in som rutin att äta yoghurt & müsli till frulle! Ett steg i taget... Det blir nog bra det här.
Nu känner jag mig dock äckligt mätt, min stackars mage är inte van vid att äta mat! Trött också, kanske en liten siesta nu på det hela? Skulle vara skönt :)






Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0