Helt sjukt

...ointressant blogg jag har nuförtiden. Men jag lever ett ganska tråkigt liv såatteh det är nog inte så konstigt.
Vad händer då? Jo, jag håller på att sluta röka. Igen. Har varit helt rökfri i hela 47 timmar. Det är inget rekord. Jag klarade tre månader för ungefär ett år sen, det är nog rekordet för de senaste tre åren iaf. Men en gång så var jag rökfri i nästan ett år! Slå det ni! Att det sedan var min magkatarr som gjorde att jag började må illa och spy varje gång jag tände en cigg gjorde nog sitt till. Började till o med må illa när jag gick förbi ngn som rökte när det var som värst.
Alltså nu spårade det iväg igen, hur intressant var det här liksom? Ja ni ser, jag har verkligen i n g e n t i n g att berätta! Såhär spännande är mitt liv just nu. Helt otrooooooligt!
Jo en till sak kan jag berätta; jag har ätit fil & flingor till frukost. Och kycklingpasta till middag. Och ungefär en halv miljon satsumas som efterrätt (ni vet väl att man måste äta efterrätt efter varje måltid och inte bara efter middagen? Bra!). Jag tycker om satsumas. Sen har jag ätit två kiwis också. Och ett äpple. Och ett par kex med creme bonjour -ost med tacosmak på. Och ett par till kex med creme bonjour-ost med vitlökssmak. På tal om det så hade jag förresten i lite creme bonjour med vitlökssmak i min kycklingpasta. Det blev ganska gott. Ett litet tips sådär om ni har slut creme fraiche och råkar hälla lite för mycket vatten i röran. Då funkar creme bonjour-ost utmärkt!
Ja sen vill jag bara avsluta med att meddela att jag är för lat (fetma i hjärnan osv) för att googla (och för trög för att veta själv) hur creme bonjour och creme fraiche stavas. Så jag har säkert skrivit fel och i så fall så skiter jag i det, ni besserwissrar (nej jag vet inte hur det stavas heller) får klaga hos nån annan för jag orkar inte höra er. Förmodligen av samma anledning som jag inte orkar googla min stavning - fetma i hjärnan alltså.
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0